Minä olen niin onnellinen, nyyh. Viime yönä Ada heräsi kerran ennen kahtatoista ja seuraavaksi heräsi hiukan yli yhdeksän aamulla, wou! Mutta. Tämän päivän typy on ollut tosi räkäinen ja yskinyt. Nukkui kuitenkin melkein kahden tunnin päikkärit ja yöunille sammui helposti hiukan yli kahdeksan, saunomisen jälkeen. Pientä nitinää on ollut koko illan, sellaista unensekaista nitinää. Ei ole hyvä olla, kun on nenä täynnä räkää ja hengittää voi vain suun kautta. Luin jostain joskus, että pienet vauvat eivät osaa hengittää suun kautta. Miten ihmeessä he selviävät flunssan ohi? Kiitän Luojaa, että Adan eka pahempi flunssa on vasta nyt. Allergiat olivat tarpeeksi pienempänä.

Minä olen tänään tehnyt joululahjoja ja paketoinut niitä. Nyt alkaa olemaan pikkuhiljaa sellainen fiilis, että joulu on tulossa. Varsinkin, kun satoi hiukan lisää lunta. Jihuu. Mieheni oli tänään auttelemassa pikkuveljeäni ja tyttöystäväänsä muutossa ja Ada nitisi koko sen ajan, ja muutoinkin tänään. Hieman oli rasittavaa ja tuli ärähdettyäkin välillä ihan turhasta. Typylle ei ole tänään oikein maistunut ruoka ja juominenkin on ihan hakusessa. Tietysti, kun ei pysty nenän kautta hengittämään kunnolla. Mutta kun se juominen olisi niin kovin tärkeää tuon pissatulehduksen takia. Päivällistä Ada ei syönyt, mutta joi onneksi 270ml Almironia tunnin sisään.

Laitoin tänään olohuoneen ikkunaan valoitetun rottinkitähden. Ja kaikki ymmärtää mitä tarkoitan. On kivan näköinen! Kauheesti ei ole intoa laittaa kotiin joulukamoja, varsinkaan vielä, mutta tuskin lähempänä jouluakaan. Pidän vaaleasta ja minulla on joulukoristeissa melkoisesti punaista. Yllätys. Minun värimaailmani menisi kaaokseen! Saa nyt nähdä, voiko punaista väriä laittaa johonkin ihan vain vähän, hillitysti. Meidän keittiö on niin seitkytlukua, että ehkä sinne :) Joka tapauksessa menemme jouluksi Imatralle, niin ei ole tarviskaan laittaa omaan kotiin mitään kummempaa. Jouluvalot ehkä piisaa.

Tänään on herkkupäivä. Tein lämpimiä voileipiä. Alkaa medripitsa (kuten pikkuveljeni "äiti, mä meen laadoille leikkimään!"[lapsuudenkodissamme oli etupihalla laatoitus, laadat ;)] sen lausuisi ;) kyllästyttämään. Ja nyt meen niitä siisen syömään, moi.