Ei näemmä uudessa Vuodatuksessa uudet kommentit tule sähköpostiin, vaikka ruksi on paikallaan. Täytyy siis aina kirjautua sisään, jotta näkee onko tullut kommentteja.

Joulusta. Kuvia jo näittekin, nyt tulee tekstiä. Olimme Imatralla yhdeksän päivää. Ennen joulua oli jonkin verran leipomista ja siivoilua, mutta hyvin pienissä määrin. Joulupöydässä oli aika lailla valmiskamaa kaupasta. Ei mitään turhia krumeluureja; laatikoita, kinkkua, salaatteja. Juustopöytä oli sitten erikseen. Sen rakensivat kuvissakin esiintyneet veljeni.

Jouluaika oli rentoa yhdessäoloa. Cluedoa pelattiin ja Unoa. Suklaata syötiin ihan törkeesti. Tai siis minä ainakin. Vanhin veljeni toi tullessaan kolme kiloa irtokarkkeja! Joulun alla tein banoffeetortun, joka oli kyllä pettymys minulle. Helpommalla pääsisi, kun ostaisi kaupasta kinuskikastiketta, laittaisi sen päälle kermavaahtoa ja söisi vuorotellen pipareiden ja banaanin kanssa. Muut siitä tykkäsivät ja kaikki meni. En minäkään sitä pahana pitänyt, mutta mielestäni yliarvostettu juttu.

Ekana arkipäivänä joulun jälkeen käytiin äitini kanssa keskustassa vaihtamassa Adan lahjaksi saama hame toiseen. Lahjahameessa ei nimittäin vetoketju auennut kuin pari senttiä. Samalla äippä osti Adalle toisenkin mekon. Voi sitä isoäitiä! Juuri puhelimessa hänelle mainitsin, että hän on varmaan ostanut 95% Adan kaikista vaatteista. Uskomaton säästö meille!!

Ada nukkui Imatralla taas ihan uskomattoman hyvin. Samoin minä ja mieheni. Siellä on niin rauhallista ja raikas ilma. Kiitos vielä bloginkin kautta äiti ja iskä, kun saimme viettää aikaa teillä!

Kotiin palattuamme ollaankin sitten molemmat mieheni kanssa oltu ihan rättejä, varsinkin minä. Saan nukuttua tosi hyvin ja pitkiä unia, mutta silti haukottelen ja olen ihan uupunut koko ajan. Turhauttavaa! Ei oikein tule lähdettyä uloskaan sen takia, kun vaan väsyttää. Vaikkakin se juuri piristäisi. Nyt on ollut kyllä helppo sanoa tekosyyksi kovat pakkaset.

Tänään leivoin pullaa. Ja söin niitä. Paljon. Nyt oon taas vähän niinkö karkkilakossa, mutta makeelakko ehkä joutuu vielä hetken odottamaan. Tarttee saada taas se kipinä. Tiedättekö missä se asuu? Vaa'assa. En vain ole tohtinut mennä kutsumaan sitä joulun jälkeen.

Lopuksi Kodin onnelta saamani meemi.

1. Linkitä henkilö joka haastoi sinut.
2. Kirjoita säännöt blogiisi.
3. Kirjoita kuusi sattumanvaraista asiaa itsestäsi.
4.
Haasta kuusi henkilöä postauksesi lopussa ja linkitä heidät.
5.
Kerro kaikille haastamillesi henkilöille haasteesta ja jätä heille viesti heidän blogeihinsa.
6.
Ilmoita haastajallesi, kun olet vastannut haasteeseen.

1. Olen lihava
2. Minussa piilee luultavasti masennus, jota en ole vielä tunnustanut
3. Minua veetuttaa, että vaikka olen valinnut fontiksi TNR:n, niin joka enterin  jälkeen tämä uusi upea vuodatus muuttaa sen Helveticaksi
4. Vihaan uudistuksia siitä yksinkertaisesta syystä, että ne eivät ikinä toimi.
5. Olen saamaton ja laiska
6. Olen iloinen ja positiivinen, elämää rakastava optimisti

Rikon röyhkeästi sääntöjä. En haasta ketään. Poimikoot mukaansa ken haluaa.

Palaillaan.